/  Terms and Conditions  /

ÅNGERRÄTT & GARANTI

 

  1. ÅNGERRÄTT – ENLIGT DISTANSAVTALSLAGEN

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror, som till exempel DVD-filmer, leksaker etc., om plomberingen är obruten.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

 

  1. GARANTI OCH REKLAMATIONSRÄTT – ENLIGT KONSUMENTKÖPLAGEN

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

LEVERANSVILLKOR

 

  1. LEVERANSVILLKOR

När du handlar hos oss ingår alltid moms och fri frakt i det angivna priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör kostnadsfritt inom Sverige. Speditör är DB Schenker.

Leveranstiden varierar mellan 2-6 arbetsdagar, beroende på hur paketet levereras. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

 

  1. LEVERANSBEKRÄFTELSE

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post.

 

  1. TRANSPORTSKADOR

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 

  1. FRI FRAKT

Produkter levereras normalt sätt med DB Schenkeri hela Sverige. Är produkten liten kan även Postnord användas.

När paketet är framme hos ditt närmaste DB Schenker-ombud aviseras du via sms, e-post eller brev. I din avisering står ett löpnummer du måste uppge för att få ut ditt paket. Giltig ID-handling måste också alltid uppvisas i samband med avhämtningen.

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i butiken på Strandängsvägen 46, 255 92,Helsingborg. Maila info@kadelaco.com eller ring om du inte kan komma vid nästa öppningstillfälle. Nästa öppettid står alltid på förstasidan.

När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa.

 

  1. SPÅRNING AV LEVERANS

Vill du ha direktkontakt med DB Schenker eller om du vill spåra ditt paket med hjälp av sändnings-ID finns hjälp att få här: dbschenker.se

 

  1. EXPRESSLEVERANS

Kontakta oss om du är i behov av expressleverans.